Felanmälan

 

Om det uppstår några problem i din bostad, lokal, eller i huset eller på gården, ska du så snart som möjligt göra en felanmälan. Du kan lämna din felanmälan dygnet runt via formuläret nedan eller ringa in din anmälan till vår växel.

 

Ringa in felanmälan

vardagar 08-16

090-70 24 90 (välj ”felanmälan”)

 

Vid akuta fel (vattenläckor, ej fungerande kyl/frys, krossade rutor, elfel, totalstopp i avlopp etc) efter kontorstid ringa fastighetsjouren, Securitas 010-470 57 80.

Felanmälan Umeå

 

Utan el?
Har strömmen gått bara hos dig eller i hela området? Kontrollera säkringar, byt om någon gått sönder eller ställ säkringar i läge ”on” om du har automatsäkringar.

 

Trasiga glödlampor?
Glödlampor, lysrör och glimtändare är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.

 

Problem med bredband/telefon/tv?
Ring din operatör.

 

Står hissen?
Är det problem med garageporten, hissen eller annan automatisk port- eller dörröppnare ringer du:

KONE AB  0771-50 00 00.

 

Problem i ett avlopp?
Avloppsstopp i handfat, kök eller duschutrymme är ofta lätta att åtgärda och ska i första hand rensas av hyresgästen.

Formulär för felanmälan

 

Namn
Adress
Lägenhetsnr
Telefon dagtid
E-post
Jag godkänner att hyresvärden får använda huvudnyckeln.
Beskrivning

Umeå

Skolgatan 33
903 25 Umeå

090 70 24 90

Felanmälan Umeå

Stockholm

Kungsholmstorg 1
112 21 Stockholm

08 441 19 90
08 650 68 28

Felanmälan Stockholm
© 2018 MOFAB
Information om cookies